Mi ez?

Valaki azt mondta, hiába pakolta egy térbe mindazt, ami tetszett neki, mégis együtt egy nagy kavalkád lett belőle. Egyre nehezebb választani a sok lehetőség közül! Ez az ARCHIDEA egyik műhely-blogja!

Ajánlott témák

Friss topikok

Címkék

ablak (2) ábrázolás (2) álmennyezet (2) anyag (2) archidea (12) árnyékoló (9) átrium (2) barcelona (4) belmagasság (9) belsőépítész (3) belsőépítészet (27) bemutatás (3) berendezés (2) beton (2) Budapest (2) burkolat (3) bútor (3) design (19) designer (2) dió (2) divat (6) egyedi (24) energiatakarékos (2) építész (14) építészet (29) épület (9) fa (2) fal (9) fehér (6) felelősség (2) felújítás (5) felület (3) fény (5) földszintes (2) fotográfia (2) funkcionális (8) fürdőszoba (2) gardrób (4) gipszkarton (3) graffiti (2) grafika (3) hálószoba (2) hangulat (11) hasonlóság (2) háttér (4) ház (3) helyszín (2) homlokzat (11) innováció (5) inspiráció (3) installáció (4) iroda (2) kandalló (4) kép (2) kert (2) kertkapcsolat (2) kilátás (4) kivitelezés (3) klasszikus (2) (3) kompozíció (5) kontraszt (3) konyha (4) kreatív (3) kreativitás (8) különleges (11) lámpa (2) látvány (15) látványterv (2) látványtervezés (2) látvány tervezés (10) led (2) lépcső (2) luxus (6) makett (2) másolás (2) medence (2) megbízó (4) megoldás (13) minimál (3) minta (2) modellezés (2) modernizmus (2) mosdó (3) művészet (3) nappali (3) naptető (2) növény (5) nyílás (2) organikus (3) ötlet (17) padló (4) pályázat (2) panoráma (3) papír (2) passzív ház (2) példa (2) perspektíva (2) polc (2) probléma (2) rajz (3) retro (2) skicc (13) stílus (4) szakma (2) szekrény (3) szerkezet (6) szín (9) színes (2) szobor (4) tégla (6) telek (4) telekvásárlás (2) tér (11) téralakítás (7) terasz (10) térérzet (8) terv (5) tervezés (33) tervezési folyamat (6) tervezési program (4) tervezés folyamata (2) tervező (2) tervtanács (2) tető (3) trend (6) tv (5) új (2) újrahasznosítás (3) üveg (8) üvegtigris 3 (2) vázlat (2) vélemény (3) velencei biennálé (2) világítás (7) villa (3) víz (5) vizualizáció (5) vörös (5) wenge (2) zaha hadid (2) Címkefelhő

Kérj értesítést a legfrissebb cikkekről, bejegyzésekről

Teret alkotni, vagy alakítani egyaránt kihívás!

2010.05.27. 08:36 Jóföldi Szabolcs

Glamour Beauty shop az Andrássy-n

Címkék: design divat hangulat luxus trend archidea térérzet

Vannak olyan üzletek ahol a trend olyan erősen diktál, hogy nem telik bele egy év, és megjelennek a takarófóliák, pár napra ismét a reklámmolinóké a kirakat, és a berendezést egy újabb dizájn váltja fel, még ha keresnénk valahol, sem lelhetjük nyomát, mivel a tervező a megsemmisítéséről rendelkezett. Csak az emléke él pár erőteljes magazin magasztaló cikkében, meg szeleteiben a mintavétellel átmentett lenyomatokban itt-ott a város boltjaiban.

Az Andrássy úti üzlet koncepciónk tervezésénél, és megvalósításánál az időtálló jelzővel többet találkoztunk. Nem egy gyorsan feldobott kulissza volt a cél, hanem egy diszkrét háttér biztosítása azoknak a prémiumtermékeknek, amiket kiállítani volt feladatunk. Korábban a MÁV budapesti jegypénztáraként működő, 12 méternyi csodás üvegportállal rendelkező üzlethelyiség önmagában egy kirakat. Ha nem lennének olyan kis dobozba csomagolva a különböző illatszerek és kozmetikai termékek, az utcán sétálva premierplánban terülne elénk a kollekció.
A belső tér kialakítása is ezt a kirakathatást célozza - a térérzetet észrevétlenül befolyásolva a két oldalt kissé ék alapban húzódó paravánfalai, miközben egy-egy kezelő helyiséget takarnak, a falburkolatba integrált tároló elemeknek biztosít elegendő felületet. Ezek a csiszolt acél keretes üvegpolcok hátulról és oldalról kaptak megvilágítást, mely által egyrészt tisztaságot, frissességet sugalnak a termék hátterét kialakítva, másrészt elegendő szórt fénnyel veszik körül a bemutatot terméket. Ez a fény természetesen nem helyettesíti a szemlélő felőli megvilágítást, mivel ellenfényben semmi nem látszana megfelelően.
Az egyenes polcrendszerek közötti íves átvezetés az egyetlen diófa felület az amúgy mindenütt a tört fehér színekkel öltöztetett térben. A Chanel promócióval indult üzlet első hónapjában kizárólag a márka termékei terpeszkedtek a 70-80 cm széles üvegpolcokon, ami hihetetlen elegáns gesztusként tisztelte, és használta ki a berendezés adottságait. Ma a különböző termékek 10-20féle elemeit bemutatni kívánó üzletpolitika teletömte a rendelkezésre álló felületeket, mivel nem az alsó, tartaléktároló polcokból tudnak eladni, hanem a szemmagasságban roskadozó állványokról... dehát itt már a tervező nem sokat tehet.
A retrót idéző fa íveket a több szintben lépcsőztetett álmennyezet is visszhangozza. A rejtett világítás pedig különösen plasztikusan emeli ki a gipszkarton álmennyezeti lépcsőzetesség eltolódását, és szürreálisan tükrözi a környezeti színeket, áthangolva ezzel a fehérárnyalatos belső képet.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Kapcsolódó bejegyzések